Det var det här med livet också

Noterar en viss nedgång på fler skrivbloggar än den här. Hoppas det beror på att fler av er är ute och känner på sommaren.

Långhelg betyder manusarbete kan man ju lätt tro annars. Här har långhelgen betytt en stycke ommålad ytterdörr, ett stycke ommålad husgrund, ett stycke sexårskalas med både barn och vuxna – med allt vad det innebär av städning, bakning och roséboxinköp och skattjaktsledtrådsskrivande, ett stycke uppsågat cykellås (nyckeln ligger under altanen sägs det), ett stycke grillkväll med grannar samt ett stycke grillkväll med kvarblivna kalasgäster. Att makens jobb inte sysslar med vare sig halvdagar eller klämdagar utan låter mig vara ensam hemma med barnen har gjort att tiden för redigering – och läsning – har varit minimal.

Men hur kul det än är att skriva, så är det ju rätt kul att leva också.

8 svar till “Det var det här med livet också”

  1. Jag är en av de skyldiga! Har både bloggpausat och skrivpausat. Allra mest eftersom vi är på landet och för en gångs skull har en gräsmatta (bor mitt i betongdjungel i vanliga fall) som jag vill tillbringa varje lediga sekund på och laptop i solljus är ingen bra kombo. Men på måndag är det dags för bättring igen, 4 veckor kvar till semester betyder 4 veckors seriöst skrivande och bloggande till. Sedan får vi väl se vad som händer… 🙂

  2. jag har märkt av det också, men trodde det bara gällde min blogg eftersom en del andra jag besökt verkar lika välbesökta som någonsin. Fråga mig inte vad det beror på. Själv tänker jag ta en paus ett tag.

Lämna en kommentar